dimecres, 18 de novembre del 2009

EL MODEL LINGÜÍSTIC DELS MESTRES: REFLEXIÓ (3)

3. Quina importància té la llengua a les diferents àrees de coneixement?


Totes les persones som éssers socials que ens comuniquem els uns amb els altres. I per a què hi hagi una bona comunicació cal:

  • Servir-se de la llengua.
  • Tenir uns coneixements bàsics d'aquesta.

En aquest sentit cal treballar la llengua tenint en compte els diferents àmbits en els quals es manifesta:

  • Llengua oral
  • Llengua escrita


D’aquesta manera no només es potenciarà l’escriptura i l’expressió oral sinó que també l’escoltar i el llegir.


És imprescindible treballar la llengua en qualsevol assignatura ja sigui la de llengua catalana o castellana, com en educació física, medi o matemàtiques. Els agents responsables de la competència lingüística haurien de ser:

  • Tots els mestres
  • La família
  • La societat i els mitjans de comunicació
  • Els companys

Al cap i a la fi, nosaltres com a mestres, “quan ensenyem, ensenyem llengua (1)


Tot i així, pensem que no ha d’esdevenir un contingut per a avaluar de manera directa, sinó que s’ha de tenir en compte com a contingut transversal de totes les matèries. En altres paraules, la llengua s’ha de tenir en compte a l’hora d’expressar-se i comunicar-se però no ha de suposar un contingut més a avaluar, sinó simplement per a millorar.



(1) Francesc Codina i Valls, Llengua, literatura i educació. 2007-2008 (pàg. 14)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada