2. Diversos mestres de l’escola on treballeu prepareu una unitat didàctica sobre el temps atmosfèric. Digueu com es podria aprofitar l’avinentesa per enriquir el cabal lèxic i expressiu dels alumnes. Poseu-ne exemples.
Tota assignatura que es treballa en llengua catalana pot ser utilitzada per a la pràctica d’aquesta, ja sigui a partir de l’escolta de la llengua, de la participació oral dels nens de la classe, de la lectura i escriptura en català, etc.. És necessari que quan es treballi una assignatura, tot i no ser Llengua Catalana, es tinguin en compte que els diferents elements que la conformen (expressió oral i escrita, fonètica, entre d’altres) siguin emprats de manera adequada i corregir-los sempre que calgui.
En aquest cas, el temps atmosfèric és un tema amb el qual els nens poden adquirir nous conceptes relacionats amb aquesta ciència i que poden utilitzar en el dia a dia.
Exemple d’activitat: Treball col·lectiu per fer un mural i explicar-lo als altres alumnes. Es repartirien els temes segons els interessos personals de cada grup i començarien a treballar.
- Implicaria que haguessin de buscar informació:
-
- Si pel contrari la informació fos en castellà, implicaria un esforç de l’alumne per traduir-la i així els nens que tenen la llengua castellana com a materna podrien implicar-se més i ajudar a traduir d’una manera més acurada el text.
- Utilització de diccionaris per a cercar les paraules que no s’entenen o les paraules que no saben com escriure, remarcant que es tindrà en compte que no hi hagi faltes en el mural.
- Exposició davant de la classe per compartir entre tots els coneixements que cada grup ha après, potenciant les habilitats expressives en català.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada