2. Quines estratègies poden facilitar que aquests alumnes intervinguin oralment a classe?
Una de les característiques centrals dels programes d’immersió és que la nova llengua no s’ensenya/s’adquireix com a objectiu en si mateixa, sinó com a instrument per fer altres coses interessants i motivadores.
En aquests programes, els infants parteixen d’un desconeixement de la llengua que posteriorment vehicularà els continguts acadèmics. Per això, és important que el tutor treballi la comprensió: perquè, independentment de la llengua familiar, els alumnes en poc temps coneguin els seus missatges lingüístics, explicacions. Per aquest motiu, la major part del seu llenguatge és contextualitzat, de manera que els alumnes puguin captar el sentit i incorporar-se a situacions comunicatives en les quals cadascun d’ells utilitzarà els recursos lingüístics que posseeix.
Les estratègies per facilitar la participació oral a classe dels alumnes i especialment dels no catalanoparlants són:
- Fer-los llegir sovint en veu alta, tot treballant la pronunciació i fluïdesa.
- Representar obres de teatre en les quals puguin interactuar amb la resta de companys.
- Resoldre els conflictes de l’aula en català.
- Parlar amb la mestra tot exposant les idees.
- Fer debats sobre temes motivadors.
- Fomentar el diàleg i la participació activa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada