dimecres, 18 de novembre del 2009

ESTRATÈGIES D’INTERVENCIÓ LINGÜÍSTICA AMB INFANTS NO CATALANOPARLANTS (3)

3. Quines estratègies pot fer servir el mestre com a interlocutor de l’alumne o per corregir-lo, de cara a millorar la destresa lingüística dels alumnes?


Les estratègies que podem utilitzar per tal que els alumnes millorin la destresa lingüística són:


  • Intentar que l’alumne amb l’ajuda del mestre pugui expressar-se correctament. No és convenient ressaltar les errades de l’alumne, sobretot en l’etapa inicial del procés d’aprenentatge.

Exemple: L’alumne, en comptes de dir poma, diu “mansana”.

Alumne: Puc agafar la “mansana”?

Mestra: Sí, però abans de menjar-te la poma, renta-la.

Alumne: Ah, és veritat! Es diu poma!

En aquest exemple, veiem com sorgeixen situacions en les quals no cal que corregim d’una forma directa, sinó indirectament, mostrant-li la forma correcta, sense necessitat de desmotivar-lo amb les errades.


  • Estimular els alumnes a interaccionar oralment en llengua catalana amb altres companys per tal que els nens que utilitzen incorrectament algun recurs lingüístic el puguin millorar.

  • El mestre pot utilitzar mitjans audiovisuals per projectar material propi d’altres matèries. L’infant, a més d’enriquir el seu vocabulari, podrà adonar-se de la formació correcta d’algunes paraules que creia que s’utilitzaven de forma diferent.

Els alumnes han d’aprendre a comunicar-se amb un registre determinat depenent de cada situació, ja que no serà el mateix parlar amb els pares, amb un mestre o amb els amics. Segons a qui es dirigeixen hauran d’utilitzar un registre formal o informal.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada